نوشته شده توسط : ابرهاست

دامنه ویژه یا Premium Domain چیست؟

 

 

Image result for ‫دامنه ویژه یا Premium Domain چیست؟‬‎

 

 

 

 

یکی از نتایج این شکوفایی در بازار نام دامنه این بود که در حال حاضر امکان تکرار یک نام بین صدها پسوند وجود دارد  گوگل چند دامنه در اختیار دارد. در حال حاضر این امکان وجود دارد که یک پسوند مختص یک منطقه خاص، یک علاقه خاص و یا یک بازار تجاری خاص قرار گیرد. به عنوان مثال با نگاه به .auto یا .archi ، ناخوداگاه، تمرکز شما به سمت اتومبیل  و هنر معماری معطوف می شود.

با این حال، این نکته قابل توجه است که پسوندها با طور یکسان ایجاد نمی شوند. بلکه توسط رجیسترارهای متفاوتی مدیریت می گردند. برخی رجیسترارهای بزرگ مانند Donuts صدها پسوند را مدیریت می کنند. رجیسترارهای دیگر مانند dotStrategy به طور خاص برای مدیریت تنها یک پسوند (.buzz) ایجاد شده اند.

توجه داشته باشید همه نام دامنه ها با هم برابر نیستند. مانند کلمات کلیدی استفاده شده در موتورهای جستجو، برخی از دامنه ها نیز ممکن است محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند که البته این محبوبیت بر روی ارزش مالی دامنه نیز تاثیر گذار است.مشابه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو.

 

 

پسوندهای مجاز و معتبر در واقع پسوندهایی می باشند که توسط کمیته مخصوص تایید و تصویب پسوندها یعنی ICANN تایید شده باشند. این پسوندها از نظر فنی Top Level Domain یا به اختصار TLD اطلاق می گردند. نمونه ای از پسوند های متداول com، org، ir، net و… می باشند.

 

بر اساس آمار منتشرشده تا آبان‌ماه سال ۱۳۹۳ بیش از ۵۶۶هزار دامنهٔ .ir توسط کاربران ایرانی به ثبت رسیده است و سالانه ۴۵ درصد به این تعداد افزوده می‌شود



:: برچسب‌ها: دامنه ویژه یا Premium Domain چیست؟,سرور ارزان,خرید سرور فست,فروش هاست,خريد سرور اختصاصي براي ,buy-host , in,دانلود خريد سرور امريکاخريد سرورفروش ارزان ترین هاست دومین, ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()